Saturday, March 20, 2010

AL-aqsa

19th of March 2010,6.00am

tit.tit..i message received. salam my friend, please start reciting surah Al-ikhlas as Masjidil Aqsa has been surrounded by Israeli army. Plz forwrd to ur friends ( it's an amanat ) please..from:.ur friend..A.


I got a short simple text message dis early morning..from one of my friend..tiba2 lena sy pg jumaat itu terus jadi gundah gulana.Terus terbangun dan sehingga ke hari ini hati ini berasa tidak tenteram. Ya ALLAH selmatkanlah seluruh umat Islam di sana...saudara seagamaku Ya ALLAH!!..


aku bukanlah seorang yng cepat paranoid pd sesuatu perkara.Inilah hakikatnya..banyak kebenaran yg kita xtahu..apa yg berlaku pd saudara-saudara kita di sana. Ya ALLAH, peliharalah rumahmu yang mulia itu Ya ALLAH..PELIHARALAH MASJIDIL AQSA..Ya ALLAH..peliharalah seluruh rakyat Palestin...teguhkanlah keimanan mereka supaya mereka tetap utuh memelihara syahadah wpun di uji dengan dugaan MU ini Ya ALLAH..bUKANKAH telah tersurat bahawa semua keimanan akan sedikit demi sedikit akan terhapus..apabila makin hampir detik itu?? apabila hampir kiamat, segala kekufuran akan muncul,Israel akan menawan dunia dan menjalankan misinya.Ya ALLAH, jika ms utk tiba detik itu msih pjg..aku berdoa dengan 2 permintaan shj..semoga syahadahku,kaum keluargaku,anak2ku masih terpelihara..atau biarlah pd ms itu jasadku serta saudara Muslimah dan muslimku semuanya telah terkubur bersama-sama.iNI bukanlah rintihan seorang yg bacul dan mengaku beriman pdMU...tp aku xsanggup menghadapinya..

Sedih juga melihat kita di Malaysia ini yg seagama dan sebangsa tapi berpecah belah dek kerana politik..tanpa kita sedar///saat kita asyik bercakap soal kerusi masing2 anak2 kita makin sesat...manakan mahu memilirkan soal apa yg berlaku di Palestin sana,,?/sbb msing msing bertelagah berebutkan kuasa..

MAAFKAN jika ada pihak yg panas telinga atau loya tekak mendengarnya..tp itulah hakikatnya..saat saudara kita bermandi darah di sana kita masih lg boleh bertelagah di sini soal tah apa2..saat org berebutkan syahid kerana agama, kita pula mengangkat senapang mau bunuh membunuh di sini..lalu bagaimana??

2 comments:

  1. Pengetahuan kita sbg manusia biasa mmg terbatas, syukurlah ada teknologi menyampaikan. Mmg kesal dgn sikap segelintir pemimpin di sini, kesian para pengundi, elok2 undi n naikkan org tu, org tu letak jawatan plak nk adakan plak pemilihan sekali lg. Buat penat rakyat je sbnrnya undi org yg main2, dlm hati bknnya nk berkhidmat utk rakyat pun. Berbeza dgn Thai, smpi kena derma darah, rakyat sendiri bersusah payah nk kekalkan pemimpin...dunia2

    ReplyDelete
  2. salam, hm nape lama xmskn entry br.

    ReplyDelete