Friday, March 19, 2010

KENAPA SUKAR UNTUK MEMAAFKAN??

assalamualaikum kepada semua,
kadangkala bila bersendirian merenung kembali nostalgia zaman persekolahan,ada pahit manis yg telah kita lalui..tp kdg2 yg pahitnya lebih..begitu juga zaman kanak2 ada jua tercuit hati kdgkala oleh sbb kata2 dan perbuatan org kepada kita.Lantaran kita berjanji pd dr sdri,tak akn memaafkan org tersebut.sehinggalah terbawa-bawa ke dalam mimpi..lama kelamaan menjadi dendam kesumat yg sukar nak dilupakan.

Antara sedar dengan tidak diri berdosa kerana berdendam,kerana hanya Allah shj yg Maha Mengetahuinya betapa terhina dr terasa oleh fitnah yg dibawa.Ya ALLAH, semoga diampunkan segala dosa hambaMU ini..

Firman ALLAH swt:MAFHUMNYA..
"Sesungguhnya Allah sentiasa bersama-sama org yg sabar."
Sesungguhnya Tuhanku,KESABARAN dan keimanan hambamu yg tipis ini tidak betah di uji..kenapalah amat sukar memaafkan org itu???

2 comments:

  1. Saya pn sukar memaafkan seseorang yg bergelar ustaz disebabkan fitnah yg dibuat terhadap saya. Pelik, kita mengharapkan ilmu dan bimbingannya tetapi dia begitu bangga dpt memfitnah dan menunjukkan aurat saya kepada lelaki...agaknya wlupn dia minta maaf, pahit juga nk ditelan, apatah lagi tidak pernah sekalipun dia meminta maaf di atas kesalahannya itu, mungkin bangga dengan diri sebagai seorang ustaz agaknya.

    ReplyDelete
  2. saya pernah di tuduh merampas kekasih org..yg kelakarnya sehingga guru disiplin sy pun tahu. plg xdpt sy terima bila saudara sedaging sendiri tlg memukul canang sampai sy malu.pdhal lelaki itu mmg telah menjadi kawan baik sy selama hampir 6 bln dh..kalau sy hebahkan cerita sebenar mestilah org itu akan malu..sbb itulah sy diamkan dr smpai sy bersumpah xkan memaafkan dia dan xakan pijakkan kaki sy ke sekolah atau tpt tu lg..ALLAH MAHA TAHU...

    ReplyDelete